למרות שאנו נמצאים בעיצומו של עידן הביג דאטה, על פי פרסומי חברת המחקר גרטנר רוב הארגונים עדיין אינם ממצים את הפוטנציאל העסקי של הנתונים הנמצאים ברשותם.
בעידן הנוכחי, על חברות וארגונים להפנים כי ביכולתם להשיג יתרון תחרותי משמעותי באמצעות ה-Data שברשותן, וכי מרבית הטכנולוגיות הדרושות לשם כך זמינות, בשלות ולא מאוד יקרות. סלטיק הבינה זאת ואנחנו שמחים שהיא בחרה בנו ללוות אותה במסע מרתק ליישום פתרון BI & Analytics, החל מהגדרת מפת הדרכים העסקית והטכנולוגית וכלה ביישום המוצלח.
האתגר
סלטיק הישראלית הנה מובילה עולמית בתחום השיווק במובייל. שני המוצרים העיקריים שלה – Start ו-LiveScreen – מופצים על ידי עשרות מפעילים סלולאריים ויצרני טלפונים, ונמצאים בשימוש של למעלה ממאה וחמישים מיליון משתמשים ברחבי העולם. כארגון בסדר גודל כזה, נאגרת בסלטיק כמות אדירה של מידע עסקי. מידע מסוגים שונים, המשמש את החברה לצורך שיפור הפתרונות אותן היא מציעה למשתמשים הסופיים, ולצורך ניהול הביצועים העסקיים שלה.
עד לאחרונה ניהלה סלטיק את המידע העסקי שאגרה באמצעות פתרון BI שפיתחה בעצמה, אולם פתרון זה התקשה לתמוך בצרכים העסקיים העדכניים של החברה ובסטנדרטים המקובלים בתחום ה-Big Data. להנהלת החברה היה ברור כי יש צורך בפתרון BI מתקדם ואיכותי שיאפשר איסוף, עיבוד והצגה יעילים יותר של המידע העסקי השוטף. האתגר שהוצב בפנינו כלל ייעול של תהליכי זרימת הנתונים בחברה וייצובם, וכן יצירת פלטפורמה לניתוח מעמיק של הנתונים, בחברה עצמה ובקרב שותפיה העסקיים ברחבי העולם.
הפתרון
הפתרון האנליטי החדש הוקם בענן של אמזון, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר הקיימות בתחום ה-Big Data
(EMR, Amazon Redshift, Amazon Data Pipeline, Tableau ועוד), על מנת לאפשר לסלטיק גמישות מקסימאלית של תהליכי הניהול והצמיחה, תוך שמירה על עלויות סבירות.
הפתרון תומך בדו"חות ו-Dashboards עבור המשתמשים העסקיים ובניתוחים אנליטיים עמוקים ומפורטים עבור צוות ה-analytics של סלטיק. הוא מאפשר הצגת תמונת מצב עדכנית ברזולוציה גבוהה, של המשתמשים ושל השימוש במוצרי הדגל של החברה (מסך פתיחה מותאם אישית למכשירי אנדרואיד למשל). בנוסף, מתאפשרת הצגה של ההכנסות ושל חלוקתן בין סלטיק לבין שותפיה העסקיים – כל זאת במגוון רחב של חתכים, ובאופן המאפשר שיפור מתמיד של המוצר.
התוצאות
לדברי עמית גיל, CTO סלטיק: "לסלטיק ברור שהנתונים שהיא אוספת במהלך מתן השירות ללקוחותיה הם נכס ארגוני שלא יסולא בפז, ולכן החלטנו לצאת לפרוייקט עם המומחים של ביונד (BIyond) כדי לטייב את השירות לטובת המשתמש הסופי ושותפינו העסקיים. הפתרון שנבנה נותן מענה שלם לדרישות העסקיות העדכניות שלנו, יחסוך כסף ומשאבים רבים, וכן יספק תשתית לניתוחים עיסקיים ולאנליזות מעמיקות – דבר שיקנה לנו ערך עיסקי רב."