טכנולוגיות ביג דאטה נכנסו בשנים האחרונות לענף התעשייה ולעולם העסקים וכבר מחוללות בהם שינוי של ממש. במגזרי הקמעונאות, הטלקום והתעשייה, במגזר הממשלתי ובמערכת הרפואית עושים שימוש בביג דאטה ומנתחים אותה כדי למצוא אנומליות מעניינות מצד אחד וקורלציות יצירתיות מצד שני – לצורך ייעול העסק ושיפור השירות.
גם הבנקים, חברות כרטיסי האשראי וגורמים פיננסיים אחרים כבר מבינים את הערך הטמון בביג דאטה ושוקדים כעת על הטמעה של פתרונות ביג דאטה. אליהם, באופן טבעי, הצטרף גם ענף הביטוח על שלל נגזרותיו.
האתגר
הלקוח הוא חברת ביטוח מובילה, אשר פעילותה מתמקדת בשני תחומים עיקריים: ביטוח חיים וביטוח אלמנטרי. כבר למעלה מעשור חלף מאז החליטה החברה לשלב יכולות BI בתחום ביטוח החיים, וקצת יותר משש שנים מאז החל גם תחום הביטוח האלמנטרי להסתייע ביכולות אלו. לכל תחום ביטוחי נבנתה פלטפורמת BI ייעודית, אך ככל שחלף הזמן התחדד יותר ויותר הצורך בפלטפורמה אחת, אינטגרטיבית, לכל החברה.
בפן העסקי קרו מספר תהליכים במקביל:
- שינויים בהרגלי הצרכנים הביאו גם חברות ותיקות למגרש האפליקציות, המובייל והשירותים הדיגיטליים.
- התחרות הרבה בענף הביאה ערך לחברות שהשכילו לייצר מהנתונים שלהם פרופיל לקוח מדויק יותר.
- דיוק הפרופילים היווה תשתית לגיבוש הצעות ערך מותאמות-לקוח, וחוויית הלקוח השתפרה.
- הצורך בניהול מרחוק של נתונים רבים ודינמיים הגביר את הדרישה לתוצרי BI ולמידע Near Real Time.
תהליכים אלו יצרו בחברת הביטוח צרכים עסקיים חדשים, וכדי לספק להם מענה נדרשה הכנסתה של טכנולוגיה 'חושבת מידע'.
הפתרון הטכנולוגי
בשלב זה נכנסה חברת ביונד לתמונה. מומחי החברה ביצעו תהליך גיבוש אסטרטגיית דאטה ו-BI מקיפה, ובסיומו הציגו את מסקנותיהם והמלצותיהם בפני סמנכ"ל מערכות המידע של הלקוח.
בשלב יישום הפתרון הוחלט לפתח פלטפורמת BI מרכזית, מודרנית ו'חכמה', אשר תאפשר להקים תשתית אחזור וניתוח מידע ומודלים עסקיים. המטרה הייתה לספק כלי אמיתי למקבלי ההחלטות על סמך מאגר נתונים מרכזי – Data Warehouse – אשר תומך ב'אמת ארגונית אחת'. במסגרת היישום נבנו מספר דשבורדים להנהלה, לשירות, לתפעול ולדיגיטל.
סיבה נוספת להקמת DWH מרכזי הייתה הרצון לרכז את המידע התפעולי וליצור ממשקים בין המערכות התפעוליות, אתר האינטרנט של הסוכנים ושל הלקוחות ושאר נכסי הדיגיטל. לשם כך נבנה Operational Data Store כחלק מהפתרון.
כדי להגדיל את סיכויי הצלחתו של הפרויקט הוגדרו מראש אבני דרך מרכזיות שהוכיחו תחילה כדאיות עסקית – ובהדרגה שולבו עוד ועוד גורמים עסקיים כמשתמשים במערכת החדשה, החל מדרגי השטח וכלה בהנהלה ובמנכ"ל.
בפרויקט נעשה שימוש בטכנולוגיות Microsoft, כולל Power BI. בתקופה האחרונה החלה הטמעתו של ה-Power BI גם במובייל לצורך שיפור יכולותיהם של מספר מנהלים.
התוצאה
כבר בחודשים הראשונים לאחר השלמת הפרויקט ניתן היה לראות את התוצאות:
- הפרויקט הביא לקפיצת מדרגה עסקית וטכנולוגית, ולא פחות חשוב – לחשיבה במושגים של מידע עסקי, אשר לא הייתה קיימת קודם לכן בחברת הביטוח.
- פרויקט זה יצר תשתית המאפשרת יישום לדשבורדים ניהוליים ויזואליים ואינטגרטיביים בלחיצת כפתור, האחדה וסנכרון עבור התפעול, המכירות והשירות, וכן תחילת מימוש הפוטנציאל הטמון בערוצי הדיגיטל ומתן מענה לצמיחה בערוצים אלו.
- התשתית שנוצרה אפשרה לחברת הביטוח ניהול איכותי וממוקד יותר, שירות לקוחות יוזם ולא רק מגיב, וכמובן רלוונטיות בענף הביטוח בכלל ובתחרות על כניסת הדיגיטל (אפליקציה ומובייל) בפרט.
- בזכות הטמעת יכולות ה-BI ופיתוח המוצרים הדיגיטליים עבור חברת הביטוח, הפכה החברה לאחת מהמובילות בענף.
קפיצת המדרגה שחוותה חברת הביטוח – ושהחלה למעשה מתוך צורך ממוקד שהוצג בפני מומחי ביונד – הביאה לכך שחברת הביטוח שינתה צורת חשיבה. כיום החברה 'חושבת מידע' ודורשת פיתוחים נוספים מתוך צרכים – אך גם מתוך הבנה אמיתית של חשיבות המוצרים הדיגיטליים ושל תרומתם להפיכת החברה למובילה ומשמעותית.
למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר
רונית – 054-6561482