פרסומי תחילת שנה מתאפיינים בדרך כלל בניחושים ותחזיות לגבי המהלכים והטרנדים הבאים בענף. ב-BIyond אנחנו לא עוסקים בנבואות וניחושים, ולכן בחרנו לשתף אתכם בבחירה שעשינו לקראת 2022 המבוססת על הניסיון והתובנות שצברנו בשנים האחרונות.
כשהתכנסנו לחשיבה אסטרטגית לקראת שנת 2022, נקודת המוצא שלנו היתה השאלה: איך נוכל השנה להביא יותר ערך לחברות וארגונים שבוחרים בנו לביצוע פרויקטים של דאטה ואנליטיקה?
כאשר אנחנו ניגשים לתכנון של פתרון דאטה ואנליטיקה עבור לקוח, התפיסה שלנו היא תמיד להתחיל מהשאלה העסקית. אך הפעם, לא דנו בלקוח ספציפי, או בענף, ואפילו לא בסוגיה עסקית שכיחה. התשובה שעלתה מאוד בבירור מהדיונים שלנו היא שהרחבת סל הטכנולוגיות שאנו מציעים והעמקת שיתוף הפעולה עם שותפות טכנולוגיות קיימות וחדשות היא זו שטומנת בחובה את הערך הרב והמשמעותי ביותר ללקוחות שלנו.
למה כדאי להרחיב את סל הטכנולוגיות?
הבחירה בטכנולוגיות של השחקניות הגדולות כמו מיקרוסופט ו-AWS, עימן יש לנו שותפות טכנולוגית ארוכת -שנים, היא כמעט מובנת מאליה, והשותפות שלנו איתן אינה מוטלת בספק. ב-2022 נמשיך לחזק את השותפות עם השחקניות הגדולות בשוק, נמשיך להתמקצע ולהתעדכן, ונשמור על שביעות רצון גבוהה של הלקוחות המשותפים שלנו. יחד עם זאת, קיימת שורה של חברות קטנות יותר, חלקן ישראליות, שמציעות פתרונות משלימים מעולים. הן מאפשרות לתפור לכל לקוח פתרון יותר מדויק לצורך הספציפי שלו, המיידי או העתידי, תוך שהן משתלבות גם עם הטכנולוגיות של החברות הגדולות.
לכן, לקראת השנה החדשה זיהינו ובחרנו מתוך השפע הגדול שקיים את הטכנולוגיות שלדעתנו יתנו את הערך המוסף הרב ביותר ללקוחות שלנו בעתיד הקרוב. ההחלטה האסטרטגית שלנו היא להתמקד בטכנולוגיות אלו (כאמור – בנוסף, ולא על חשבון, טכנולוגיות עימן אנו כבר עובדים), ולהדק את הקשר עם שותפות טכנולוגיות חדשות שמגדילות את ארגז הכלים הטכנולוגי שלנו ומביאות תועלת גבוהה ללקוח.
על אילו צרכים ומצבים יכול לענות גיוון טכנולוגי?
בבסיס ההחלטה שלנו עומדת התפיסה שאנחנו תמיד שומרים על האינטרס של הלקוח. לתפיסתנו, האינטרס של הלקוח הוא שנכיר ונציע פתרונות שונים, כיוון שגיוון טכנולוגי מאפשר התאמה יותר מדוייקת לצרכים של הלקוח. הצרכים של הלקוח יכולים להיות מהירות תגובה, עמידה בתקציב מסוים, מהירות הגעה לתוצר סופי, או מענה לבעיה עסקית ספציפית. עוד צורך שאנחנו לוקחים בחשבון הוא ההסתכלות על התשתיות במבט קדימה – איפה הלקוח רוצה להיות בעוד 3-4 שנים, ואילו טכנולוגיות מתאימות יותר להביא אותו לשם?
רוב הטכנולוגיות שבחרנו להוסיף לסל הפתרונות שלנו ב-2022 מתאימות הן לסטארטאפים והן לארגוני אנטרפרייז. לדוגמה, בארגוני אנטרפרייז כמו בנקים וחברות ביטוח, לעתים מגדירים "צוות סיירת" שמטרתו להתמודד עם משימות דאטה מיוחדות, בהן למהירות התגובה יש חשיבות גדולה יותר מאשר לדיוק הפתרון. במשימות אלו לרוב נותנים מענה לבעיות האמיתיות בלי להגיע לפרודקשן, או מעבירים לפרודקשן רק את התוצר הסופי. כך למעשה מקימים "אי" בתוך הארגון שהוא אג'ילי. פתרון כזה פחות מתאים לפרויקטים בהם אבטחת המידע היא קריטית ונעשה שימוש במידע רגיש, אך הוא בהחלט מתאים למגוון גדול של שאלות עסקיות, וחלק מן הטכנולוגיות שבחרנו מתאימות במיוחד למשימות מיוחדות מן הסוג הזה.
דוגמה נוספת למצבים בהם נכון להשתמש באחת מן הטכנולוגיות החדשות בסל היא הגדרה של פרויקט התחום סביב שאלה עסקית. בעולמות ה-Data Science מקובל להשתמש ב-Sandbox (ארגז חול) ליצירת סביבה בה ניתן "לשחק" עם הדאטה ללא מגבלות וללא חוקים, ואילו אל מחוץ לארגז החול מוציאים רק תוצרים נבחרים. גם למטרה זו טכנולוגיות מסוימות מתאימות יותר מאחרות.
מה יוצא לכם מזה?
אם תרצו לקחת משהו מהנאמר לארגון שלכם, המסר שלנו הוא להגיע אל פרויקט הדאטה הבא שלכם עם "ראש פתוח" ובלי הנחות מוקדמות ומקבעות. אם אתם עדיין לא בטוחים מה הטכנולוגיה המתאימה ביותר למטרות שלכם, בואו להתייעץ איתנו. ואם כבר בחרתם טכנולוגיה, בואו לקבל מאיתנו חוות דעת נוספת או הצעה לביצוע. כמי שאינם מחויבים לספק טכנולוגיה מסוים, יש לנו את הידע והפרספקטיבה להמליץ לכם על הפתרון הטכנולוגי המתאים ביותר לצורך שלכם.