אנו מכירים את השימושים הנפוצים בבינה מלאכותית כמו שיפור אלגוריתם החיפוש של גוגל או שיפור פעולתן של עוזרות קוליות. אך מסתבר כי ל-AI יש עוד מגוון רחב של שימושים פחות מוכרים ברחבי העולם. נסקור כמה מהם בקצרה.
יצירת הבירה המושלמת
באנגליה, מבשלת הבירה IntelligentX החליטה לנסות ולייצר בירה בהתאם למשוב המשתמשים המנותח בצורה אוטומטית, ומשמש כדי לנסות את המתכון לסדרה הבאה. על כל בקבוק בירה יש כתובת אינטרנט ועשר שאלות פשוטות עליהן הנסיינים צריכים לענות. באמצעות התשובות כל מתכון משתנה כדי שיעניק טעם עשיר יותר המתאים ללשונו של הצרכן הממוצע. האלגוריתם סייע ליצור עד עכשיו ארבעה טעמים חדשים שהושקו בזכות משוב של מאה אלף נסיינים.
לאחרונה, גם חברת "קרלסברג" הודיעה שהיא משתמשת בבינה מלאכותית בפרויקט משותף עם מייקרוסופט, אוניברסיטת אהרוס ואוניברסיטת דנמרק, הנעזר בחיישנים שונים כדי ליצור מעל אלף טעמים שונים. לבסוף, נבחרים תריסר הטעמים המובילים ביניהם.
ניתוח ביקורות גולשים כדי לזהות בעיות רכב
אנו מכירים את הקריאות התקופתיות של יצרני הרכב המודיעים לצרכן כי יש להגיע ולהחליף חלק תקול בדגם משנתון מסוים. אך, האם ידעתם כי המידע על התקלה מגיע לחברה באמצעות AI? חלק מחברות הרכב מנתחות את הביקורות שמפרסמים גולשים רבים בפורומים ובבלוגים העוסקים במודל ומזהות כשלים שצוינו בהם. לאחר מכן, נבדקת מהות התקלה ובמידת הצורך החברה מזמינה את בעלי המכוניות לתיקון.
כתיבת להיטים מוזיקליים
יש האומרים כי כאשר עולים על המתכון לכתיבת להיט מוזיקלי שמגיע לראש רשימת הפזמונים, אפשר לכתוב להיטים כאלה שוב ושוב. הלהיט "Not Easy" של אמבסדור, אלה קינג וויז חליפה נכתב באמצעות תוכנת בינה מלאכותית שסרקה מיליוני שיחות, כותרות מאמרים והרצאות העוסקים בשיברון לב בעקבות אהבה נכזבת והציעה צירופי מילים מתאימים. לאחר מכן, אלגוריתם נוסף יצר את המוזיקה המתאימה למילים אלה ששימשו את היוצרים בהלחנת השיר.
הארוחה המושלמת וספר מתכונים שנוצר באופן אוטומטי
אתר "שף ווטסון" של חברת IBM עושה שימוש ב-AI כדי למצוא את המתכונים המושלמים לכל גולש על בסיס רשימת המרכיבים האהובים עליהם או המרכיבים שיש כרגע במקרר. לאחר מכן, נעשה שימוש במגוון רחב של אתרי מתכונים כדי לבנות מנה חדשה: שילוב המרכיבים במנות קיימות בהתאמה מושלמת לגולש. מן הסתם, התוכנה לא חפה מטעויות ואנו עשויים למצוא את עצמנו מתבקשים להכין חביתה המשלבת אננס ושעועית אך מצד שני התוכנה הצליחה לייצר עד כה מתכונים מקוריים שחלקם לא רעים בכלל. ספר המתכונים הראשון של ווטסון יצא בגרסה מקוצרת עם שישים וחמישה המתכונים הנבחרים ונמכר באמזון הבריטי החל משנת 2015.
מוצאים את המוצר המושלם עבורכם
אמזון, השיקה שירות מעניין העושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לאתר מוצרים באמצעות צילום אקראי שלהם. אם זיהיתם חולצה עם הדפס מעניין בקניון, למשל, תוכלו לצלם אותה ולבדוק האם ניתן לרכוש אותה באמזון. אם המערכת לא מצאה את המוצר בו חפצתם, היא תציע לכם מוצרים דומים. השירות קיים כרגע באפליקציה של החברה.
בודקים את האיפור לפני הרכישה
חברת "ספורה", ענקית האיפור בארה"ב, השיקה לאחרונה שירות המאפשר לנסות מוצרים על בסיס גווני הפנים. למשל, צילום של השפתיים שלכם יאפשר לאפליקציה לסייע לכם לבחור את גוון הליפסטיק הנכון. צילום של העיניים יסייע לבחור עיפרון עיניים או מסקרה. H&M השיקה שירות דומה שבו ניתן לבדוק כיצד יראו הבגדים השונים עליכם. מכאן, השמיים הם הגבול ובוודאי נראה מותגי קוסמטיקה ואופנה נוספים שעושים שימוש בבינה מלאכותית כדי להתאים מוצרים ללקוחותיהם.