אתם עובדים מהבית אך עדיין מעוניינים להמשיך לתת לעסק לפעול מעצמו. למרבה המזל, אפשר לרתום את העוצמה של הבינה המלאכותית, ולשלב אותה בתוכנות אוטומציה חכמות שיעבדו במקומכם. אספנו עבורכם מגוון רחב של יישומים שיכולים להקל על חייכם בתקופה הנוכחית. ננסה להדגים כל אחת מהאפשרויות בדוגמאות מהחיים, שמבצעות חברות בארץ ובחו"ל בשנים האחרונות, בעידן שבו מיליוני אנשים נמצאים בסגר או תחת הגבלות תנועה מחמירות.
שימוש בבוטים במוקדי שירות להגברת ושיפור השירות ללקוח
חלק ניכר ממנגנון שירות הלקוחות בחברות רבות מבוסס על שאלות שחוזרות על עצמן. אם היום יש לכם צ'ט פעיל עם נציג אנושי, אתם יכולים להפעיל תוכנה שמזהה את הדפוסים הקבועים של האינטראקציה הזו.
לאחר מכן תוכלו לבנות בוטים שיחקו את המשתמש האנושי, ויבצעו בדיוק את אותן הפעולות. כמובן, שכאשר מפעילים בוט אתם יכולים להמשיך ולבצע אופטימיזציות, ולזהות האם ההודעות האוטומטיות אכן מצליחות ליצור תקשורת רציפה, ומסוגלות לבצע פעולות נוספות מלבד איסוף שם ומספר טלפון של הפונה.
לדוגמה, אם אתם מפעילים כיום מערך של פיצריות המבצע משלוחים ללקוח, תוכלו להגדיר מראש את כל אפשרויות ההזמנה, המחירים וזמני ההגעה. לאחר מכן, תנו ללקוח לבצע את ההזמנה בצ'ט, והציעו לו להוסיף מוצר נוסף למשלוח (כמו בקבוק שתייה גדול או לחם שום). התחושה האישית שמעניק הצ'ט שונה מהזמנה מקוונת. זאת משום שפחות אנשים יסגרו את חלון הצ'ט, כאשר הם מרגישים שיש אדם מולם, מאשר אנשים שהתחילו לרכוש ברשת בהזמנה מקוונת, ועזבו את האתר עם עגלת קניות מלאה. לכן, הצ'ט־בוט יכול להגדיל את כמות המכירות בעידן שבו כל מכירה משמעותית במיוחד.
בוטים אלה יכולים לשמש גם כדי להעניק שירות לקוחות. אם נחזור להזמנה של הפיצות, אם לקוח מתקשר לבדוק את סטטוס ההזמנה שלו, תוכלו ליצור מנגנון הבודק האם השליח כבר יצא לבצע את ההזמנה, ולעדכן את הלקוח כי ההזמנה שלו בדרך.
הגברת המכירות בחברות שיווק באמצעות הזמנות חכמות
לקוח הזמין בעבר שתי פיצות ולא אחת? אתם יכולים להפוך את המנגנון שמפעיל את הצ'ט לחכם יותר. כאשר מתקבלת פנייה מהלקוח אתם יכולים לזהות אותו על פי כתובת ה-IP או הרשאות הכניסה. לאחר מכן, בצעו למידה אוטומטית מהירה של דפוסי ההזמנה שלו. מצאו אילו מוצרים נלווים הוא אוהב להזמין, מה תדירות ההזמנה שלו ונסו להגדיל מעט את ההזמנה באמצעות המידע שאספתם. כל התהליך הזה יכול לקרות באופן אוטומטי.
לאחר שהמערכת הצליחה פעם אחת להגדיל את ההזמנה לאותו הלקוח, ניתן להשתמש בלמידת מכונה בשביל לזהות מה הייתה הפעולה ש"שכנעה" את הלקוח להגדיל. האם הייתה זו תוספת של מוצר זהה או מוצר נפרד, האם הלקוח בחר להוסיף כמות גדולה יותר של שתייה, משום שהוא אינו יכול לצאת כרגע בעצמו למכולת ולרכוש את השתייה?
אינכם חייבים לבצע את הניתוחים הללו בעצמכם. ממשק חכם שמסוגל לנתח את דפוסי ההזמנות לאחר שבוצעו, יכול להפיק עבורכם דו"ח עם המלצות כיצד תוכלו לשפר את המכירות הבאות. ניתן לבצע A/B Testing ולבדוק אילו שינויים מצליחים לגרום למכירות לגדול, וכך לתת למערכות הממוחשבות שלכם לייעל את עצמן.
תופתעו לגלות, אך כאשר מערכת נבנית בצורה הנכונה היא מסוגלת לא רק להגביר את המכירות המקוונות עצמן, אלא גם לתת לכם תובנות לגבי תהליכים שפעלו בעולם המקוון, ויכולים להיות נכונים גם עבור ההזמנות הטלפוניות שלכם. לדוגמה, מערכת שתוכנתה מראש להציע לשליש מהלקוחות הנחה של 15% על מוצר נוסף, יכולה לתת לכם חיווי מידי על כך שהמבצע עובד, ואתם יכולים להציע אותו גם בעתיד בהזמנה פנים אל פנים או בטלפון.
ייעול הפצה ושרשרת אספקה של שליחויות לבתים
אחד האתגרים העומדים בפני חברות רבות בעידן הנוכחי הוא המעבר לרכישת המוצרים באמצעות שליח במקום קנייה בחנות הפיזית. חנויות רבות, כמו אמזון, מדווחות על עלייה של אלפי אחוזים במכירות. לצד היתרון מבחינת הכנסה כספית, נדרש ייעול משמעותי של מערכת הלוגיסטיקה והשליחויות.
כל שליח יכול לבצע כמות גדולה יותר של משלוחים, אם יש מערכת המנתחת מראש את המסלול האופטימלי לאספקה. ניתן להציע מחיר מוזל יותר, אם אותו שליח מבצע באותו אזור עשרים משלוחים ולא רק חמישה.
חישוב המסלול יכול להתבצע באופן אוטומטי על ידי מערכת המקבלת את ההזמנות בזמן אמת ומחשבת את הדרך הקצרה ביותר ממקום למקום. חשוב כמובן לאפשר למערכת לקבל נתונים כמו חלון זמנים שבו הלקוח נמצא (כיום כמעט כולם בבית, לכן הפצה לעסקים עשויה להיות מאתגרת).
לאחר שנקבע מסלול השילוח, חשוב לבנות מערכת גמישה המסוגלת לבצע שינויים על בסיס ביטולים או דחיות של משלוח, וכן לבחון אם השליח צריך להגיע מספר פעמים לאיסוף של סחורה נוספת בשל שיקולי נפח המטען.
תכנון חכם מראש של נפח המטען
גם את נפח המטען עצמו ניתן לתכנן מראש באמצעים אוטומטיים. על ידי הזנה של ממדי החבילות אפשר לתכנן האם המשלוח צריך להתבצע על ידי רכב מסחרי, משאית או שניתן לבצע כמות גדולה של משלוחים באמצעות רכבים פרטיים. כך, אפשר לבנות מראש את תוכנית העבודה של כל נהג בהתאם לרכב שלו, ובמידת הצורך ליצור חפיפה בין שני אזורים כדי שנהג המשאית יוכל לספק מוצרים נוספים לנהג רכב פרטי לאחר ביצוע מספר משלוחים. שיטה זו נהוגה בארה"ב בתחום ההובלות, כאשר הרכבים השונים משנעים את הסחורה בין המדינות, ומפיצים אותה לכלי רכב קטנים יותר.
לסיכום, גם בעידן הקורונה הנוכחי ניתן להמשיך ולייעל את העסק. כל זאת ניתן לביצוע באמצעות חברות המתמחות באוטומציה ובינה מלאכותית, היכולות להציע את הדרך הנכונה לייעל את העסק שלכם.