במלאת 6 שנים להקמת חברת BIyond – BI, Big Data & Analytics קיימנו ראיון אישי עם אדר שומרון,
מנכ"ל ובעלים.
אם היית צריך לבחור שלוש נקודות משמעותיות בהתפתחות החברה בשש השנים מאז היווסדה,
מה היית בוחר?
זה בהחלט אתגר, כי במבט לאחור עשינו דרך היתה ארוכה ומפותלת.
הייתי אומר ששלושת המישורים המרכזיים בהם התפתחנו הם:
- התפתחות החברה מפרוייקטים ממוקדי BI בלבד, לעולמות מתקדמים כמו פרוייקטי Big Data ו-AI/ML מבוססי Cloud
- תמהיל הלקוחות המגוון – הן סטארט-אפים והן חברות גדולות וותיקות
- הצמיחה במספר העובדים ובגיוון האנושי והמקצועי
האם יש לביונד מוצר או תחום התמחות?
אנחנו מאמינים בפתרון מותאם ללקוח, כך שאנו לא משמשים כריסיילרים של שום טכנולוגיה, ולכן גם לא מוטים על ידי אינטרסים זרים.
אנחנו עובדים עם מגוון רחב מאוד של לקוחות – החל מארגונים גדולים ועד לסטארטאפים קטנים בחזית הטכנולוגיה. הגיוון הזה נותן לביונד המון עוצמה וגם דורש מאיתנו להיות מאוד חדים ולשלוט במגוון טכנולוגיות – הן ב-Cloud והן on-prem.
הגיוון בסוגי הלקוחות גם מאפשר לנו להביא את הטוב מכל העולמות לכל לקוח – למשל: מתודולוגיה שגיבשנו לניהול פרוייקטי דאטה ואנליטיקה בגישת Agile, אותה אנחנו מיישמים גם בארגונים גדולים.
אחת ההתמחויות העיקריות של ביונד היא פיתוח מוצרי דאטה ואנליטיקה – בין אם הם מבוססים על פלטפורמות BI שעומדות בפני עצמן או משולבות (Embedded) במוצר של הלקוח, ובין אם מדובר במוצרי AI/ML מורכבים ומתוחכמים, מבוססי Data Pipeline ב-Cloud.
הצוות של ביונד – שהוא מקור כוחה של החברה – מורכב מאוסף מופלא של חבר'ה סופר-טכנולוגיים ומאוד ורסטילים, עם תחומי התמחות מגוונים. טונות של ברק בעיניים והתלהבות מהתעסקות בדאטה ברמה היומיומית ומציאת פתרונות מגניבים לבעיות המורכבות שהלקוחות שלנו מתמודדים איתן, כדי להביא להם ערך עסקי אמיתי בשורה התחתונה.
צברנו עם השנים ניסיון רב ומגוון שמאפשר להתחיל כל פרוייקט על בסיס הניסיון שנצבר, ולא מאפס.
למעשה, אנחנו נותנים מעטפת מקצה לקצה ללקוח – מליווי וייעוץ בתכנון הפרוייקט, כולל buy-in מול ההנהלה אם נדרש, דרך ארכיטקטורה ואיפיון מפורט – ועד מימוש ותחזוקה לאורך זמן.
בסופו של דבר, מה שעומד לנגד עינינו כל הזמן הוא הצלחת הלקוח ושביעות הרצון שלו מהפתרון שנבנה עבורו. ולכן, אנחנו עוזרים ללקוח לספוג את הידע ולהגיע למצב שהוא יכול לתחזק את המערכת בעצמו.
את כל זה אנחנו משתדלים לעשות עם "מגע אישי" בכל לקוח, זמינות מלאה ומהירות תגובה – כדי שירגיש כאילו הוא הלקוח היחיד שלנו.
איך עברו עליכם ימי הסגר והקורונה?
הרוב המכריע של הלקוחות המשיכו את העבודה איתנו באותו היקף, ואפילו הבאנו שני לקוחות חדשים.
לשמחתי הרבה, לא הוצאנו עובדים לחל"ת. התכנסנו בצורה מאוד חלקה לעבודה מרחוק, שהיא חלק מהיכולות שלנו גם בימים רגילים, שמרנו על קשר עם העובדים – זום שבועי, שי אישי ליום העצמאות עד הבית, והחל מחודש מאי ביצענו חזרה מדורגת לעבודה מהמשרד בקפסולות.
במשך כל התקופה העלנו מדרגה בתכני המחוברות והמשכנו לגייס עובדים בכל הכוח.
איך אתם נערכים לחזרה לשגרה חדשה?
אנחנו מבינים שהשוק התכנס ונמצא באי וודאות.
הפניות של הלקוחות מאוד נמוכה, וגם ניהול התקציבים נעשה במשנה זהירות.
גם בהייטק אנחנו רואים כי החזרה מחל"ת הדרגתית והגיוסים לא מובטחים.
התאמנו את השירותים שלנו ופיתחנו שירותים חדשים וייחודיים – Roadmap Express ו-BIyond Express – אשר מאפשרים לנו להתמקד בלקוחות שמחפשים פתרונות מהירים לבעיות אקוטיות ובתקציב סביר, במציאות שבה הם צריכים להאיץ את הטיפול בעולמות הדיגיטל, הדאטה והאנליטיקה.
אנחנו פונים לפלחי שוק חדשים, ובונים Offering מותאם לצרכים המיידיים שלהם.
איך אתה רואה את העתיד הקרוב?
אני מאמין שבטווח זמן של 6-9 חודשים, החברות שיצלחו את המשבר יצאו ממנו מחוזקות יותר – ואנחנו רוצים לעמוד לצידן גם במהלך ההתמודדות עם המשבר, וגם לאחריו.
זה אומר שצריך להיערך במשנה כוח לשנת העבודה 2021, ולבוא סופר-ממוקדים.
אני גם מאמין גדול שבדאטה טמון יתרון תחרותי אדיר, וזה לא ישתנה בטווח הזמן הנראה לעין – למרות, ואף בגלל, משבר הקורונה.
איזה טיפ היית חולק עם מנכ"לים אחרים בימים אלה?
בפן המקצועי – תמיד לשאוף למקצוענות ותמיד לתת ערך מוסף – לעובדים וללקוחות במיוחד.
לא להפסיק לחשוב במה אתם תורמים להצלחה המקצועית של העובד והלקוח.
בפן הארגוני – בחירה נכונה של הצוות המוביל בפרט, ושל האנשים שמקיפים אותך בכלל.
בפן האנושי – תהיה בן אדם. לא לשכוח שהיום אתם למעלה אבל מחר אתם יכולים להיות למטה.