ברוכים הבאים לעידן הביג דאטה. המושג ביג דאטה שהפך בשנים האחרונות לנפוץ במיוחד, מתייחס באופן כללי למערכי נתונים גדולים ומורכבים, שקשה עד בלתי אפשרי לעבד ולנתח באמצעות הטכנולוגיות המסורתיות. מדי שנה גדלה משמעותית כמות הנתונים הנצברים בחברות וארגונים. הגידול המתמשך מציב בפני מקבלי ההחלטות לא מעט אתגרים ובמקביל יוצר עבורם שפע של הזדמנויות עסקיות חדשות.
מערכות המחשב בנות זמננו מסוגלות לזהות דפוסי פעולה, ללמוד אותם ולקבל החלטות בזמן אמיתי. למעשה, מערכות אלה מסוגלות כיום לקבל החלטות בתחומים כמו רפואה, פרסום, מכירות ועוד. עידן הביג דאטה הופך את המערכות הממוחשבות לשימושיות יותר מאי פעם ומאפשר לאנשי שיווק ומנהלי חברות גישה לכמות חסרת תקדים של מידע אודות לקוחות בפועל ולקוחות פוטנציאליים. שימוש במערכות בינה עסקית לצורך ניתוח הנתונים הללו מאפשר את הפקתן של תובנות עסקיות מעמיקות ויצירתיות הרבה יותר מאשר בעבר, אולם ההסתגלות אל עידן הביג דאטה אינה תמיד קלה.
בעבר, למנהלי השיווק הייתה גישה לאינפורמציה חלקית בלבד אודות קהלי היעד של המוצרים שלהם ואודות יעילותן של הפעולות השיווקיות השונות. קבלת ההחלטות שלהם הייתה מבוססת ברובה על אינטואיציה ותחושות בטן ולא על נתונים מלאים ומדוייקים.אנשי שיווק ומנהלים, המעוניינים לשפר את ביצועי החברות שלהם, להגיע ללקוחות חדשים ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים, לא יכולים להתעלם מהשפעותיה של מהפכת הביג דאטה.
אלה מספר דרכים בהן המהפכה הזו עומדת לשנות את תחום השיווק מקצה לקצה:
1. היכרות עם לקוחות
אחד האלמנטים החשובים ביותר בשיווק עבור חברות בכל סדר גודל, הוא היכרות עם הלקוחות. ביג דאטה ופתרונות בינה עסקית מאפשרים לאנשי שיווק להבין את הלקוחות שלהם טוב יותר מאשר בעבר. בעזרת פתרונות אלה יכולים מנהלי השיווק לדעת מיהם הלקוחות שלהם, במה הם מעוניינים, איך הם מעדיפים שיפנו אליהם ומתי. לקוחות שיהיו מודעים לכך שמכירים אותם, את הצרכים ואת ההעדפות שלהם, יחושו מחוברים יותר למוצר ולחברה וירגישו שמערכת היחסים נמצאת בשליטתם. אם תכירו היטב את הלקוחות שלכם ותעניקו להם את השירות שהם זקוקים לו, סביר להניח שהם יישארו איתכם זמן רב יותר ויהיו מעוניינים בעסקאות נוספות.
2. שימור לקוחות
אמון הוא אחד המרכיבים החיוניים ביותר בשימור לקוחות. פתרונות ביג דאטה ו-BIמאפשרים למנהלים ואנשי שיווק בחברות גדולות וקטנות, לגלות מה משפיע על תחושת האמון של הלקוחות ולהיערך על מנת לגרום להם להישאר נאמנים לחברה ולמוצריה. איסוף וניתוח מידע הכולל פעולות ברשתות החברתיות, דפוסי רכישה ונתוני גלישה ברשת, יאפשר לכם לדעת מה מעניין את הלקוחות שלכם. בנוסף, כאשר תהיו מודעים להעדפות שלהם, תוכלו להציע ללקוחותיכם הצעות ערך מותאמות אישית. פתרונות ביג דאטה ו-BI פותחים בפניכם מכרה זהב של מידע, העשוי לסייע לכם לבנות נאמנות, לשפר את יכולות שימור הלקוחות ולהגדיל את ההכנסות.
3. אופטימיזציה של ערוצי שיווק.
ניתוח חווית הלקוח לאורך כל הדרך חיוני לפיתוח פתרונות עבור הערוצים השונים. באמצעות פתרונות ביג דאטה ובינה עסקית תוכלו לקבל נתונים ותובנות בזמן אמת, שיהיו יעילים ושימושיים יותר מאשר פגישת המכירות השבועית. המפתחות לביצועים טובים בתחום השיווק הם המהירות והדיוק. ביג דאטה ובינה עסקית מעניקים לכם את שניהם.